Συμπόσια - Σάββατο 31 Μαρτίου 2012
ΣΥΜΠΟΣΙΟ 2 | ΑΙΘΟΥΣΑ ΘΕΤΙΣ
12.00 - 15.00
"ΔΙΔΑΣΚΩ ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ"
Συντονιστής : Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Συμμετέχουν :
Ανδρέας Βαλαδάκης, Βαρβάκειο Λύκειο
Μαρία Διακόνου, 1ο Λύκειο Καισαριανής
Γιάννης Θάνος, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Πειραιά
Γιάννης Κυριακόπουλος, 2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Πρόδρομος Κορκίζογλου, 7ο Λύκειο Νέας Σμύρνης
Παναγιώτης Μουρούζης, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Κέρκυρας
Χρήστος Παπανικολάου, Κολέγιο Αθηνών
Παύλος Τζαμαλής, Ζάννειο Γυμνάσιο Πειραιά
Σχολιαστής : Εμμανουήλ Δρης
Περίληψη:
Το Συμπόσιο συνιστά συνέχεια και του αντίστοιχου Συμποσίου που οργανώθηκε στο 13ο Συνέδριο και επιδιώκει την αναζήτηση απαντήσεων στα ακόλουθα ερωτήματα :
1. Πώς θα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις Νέες Τεχνολογίες κατά τη διδασκαλία της Φυσικής ;
2. Τι βάρος πρέπει να αποδίδεται στην εργαστηριακή διδασκαλία ; Πώς θα διαμορφώσουμε μια δεοντολογία για τη σύνδεση των εμπειρικών δεδομένων με τις θεωρητικές προσεγγίσεις ;
3. Τι ακριβώς σημαίνει, στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης, οικοδόμηση των εννοιών ;
4. Πώς θα διαμορφώσουμε μια δεοντολογία για τον ρόλο των ερωτήσεων, των ασκήσεων και των προβλημάτων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος ;
5. Με ποιος τρόπους μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματα της Διδακτικής των Επιστημών σε ζητήματα όπως οι εναλλακτικές ιδέες των διδασκομένων και η πολλαπλότητα των διδακτικών μας προσεγγίσεων ;
6. Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των μοντέλων κατά τη διδασκαλία της Φυσικής;
7. Ποια από τα γνωστικά αντικείμενα της σύγχρονης Φυσικής, διαμορφωμένα μέσα από διδακτικό μετασχηματισμό, θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε στα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο;
8. Πως είναι διαμορφωμένα σήμερα τα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία της Φυσικής στις άλλες ευρωπαϊκές κοινωνίες ;
Ενστερνιζόμενοι την άποψη ότι η Φυσική ως θυγατέρα της Φιλοσοφίας διαφοροποιείται από αυτήν στα ζητήματα της ΜΕΘΟΔΟΥ και της ΓΛΩΣΣΑΣ, και αποδεχόμενοι ότι η διδασκαλία της Φυσικής πρέπει αφενός να μοιάζει «με αυτό που είναι η Φυσική» και αφετέρου να αποδίδει ιδιαίτερη προσοχή στον διδακτικό μετασχηματισμό, στο Συμπόσιο θα παρουσιάσουμε προτάσεις για τη διδασκαλία της Φυσικής με εστίαση στη διδασκαλία μας στη βαθμίδα Λύκειο.